Over

Fotoclub De Ontspanner is, na een proefperiode van enkele maanden, in juni 2013 officieel opgericht na een initiatief van 15 enthousiaste amateurfotografen uit de voormalige gemeente Giessenlanden. Momenteel heeft de vereniging ca 25 leden.

Het doel is om in een ontspannen sfeer van elkaar te leren.

Elke 3e dinsdag van de maand (uitgezonderd de zomermaanden juli en augustus) organiseren we een clubavond in Giessenburg. Door op deze avonden technieken en onderwerpen te behandelen en elkaars foto’s te bekijken en bespreken, proberen we (nog) betere fotografen te worden. Daarnaast worden er regelmatig excursies naar verrassende locaties in en buiten de streek georganiseerd en nodigen we fotografen uit om over hun werk te komen vertellen.

Regelmatig zijn foto’s van leden te zien in o.a. diverse gezondheidscentra in de streek. Grotere exposities waren eerder te zien in het Beatrix Ziekenhuis en de Grote Kerk in Gorinchem.